• 03 / 766 18 38
  • Maa-vrij van 8.00u–19.00u
  • Truweelstraat 114, 9100 Sint-Niklaas

Activiteiten

a.l.l.e.s. staat voor: 
alle eetmomenten zijn belangrijk, lang stilzitten vermijden, lief zijn voor jezelf, elke dag groenten en volkoren producten en slaaphygiëne. 

Het getal van de weegschaal doet er niet toe, het gaat om je fitheid. 
Je kan beter geen maaltijden overslaan en gezonde tussendoortjes zijn belangrijk (vooral rond 16u), zodat je 's avonds niet te veel eet. Zoete voedingsmiddelen heb je niet nodig. 

Probeer hierbij een goede afwisseling te hebben tussen stilzitten en beweging. Je hoeft niet iedere dag te gaan sporten. Eens te voet naar de winkel gaan of actief het huishouden doen, geeft reeds de beweging die je dagelijks nodig hebt. Probeer hierbij je zittijd in te korten en wekelijks eens wat intensiever te sporten.  

De huisartsen van De Vlier kunnen een doorverwijzing opmaken naar een 'Bewegen op Verwijzing-coach'. Deze coach zal, samen met jou, een laagdrempelig beweegplan opmaken om te motiveren om meer te gaan bewegen. Je betaalt hiervoor slechts een beperkte eigen bijdrage. 

Bewegen op Verwijzing-coaches vervangen op geen enkele manier het werk van de kinesitherapeut. Zij voeren geen medische handelingen uit, maar zij zijn de motivators die jou begeleiden naar een lokaal beweegaanbod. Dit kan gaan van een dagelijkse fietstocht naar het werk tot een wekelijks dans-of zwemuurtje in de buurt. De consultaties vinden plaats op neutrale, laagdrempelige locaties. De coaches bewegen niet zelf mee maar ze leiden je dus toe naar het bestaand laagdrempelig beweegaanbod in de buurt. 

Meer info kan je terugvinden op de website van gezondleven.be

Contacteer de huisarts voor een doorverwijzing naar een BOV-coach!